Partnerské weby: yachforum.cz | papirnictvi-online.cz | print-km.cz | credio.eu

Rychlý kontakt: Mob.: (+420) 775 613 014, petr.skopal@m4you.cz

Nabízíme kompletní služby v oblasti marketingu - jsme tu pro vás

Nacházíte se: Titulní strana » Činnosti » Realizační marketing » Podpora prodeje (tvorba motivačních programů)

Činnosti » Podpora prodeje (tvorba motivačních programů)

O co jde?
Podstatou motivačních programů je odměnit zákazníky za jejich věrnost. Jejich cílem je přimět zákazníka, který jednou nakoupil nebo využil služby, aby se stal trvalým zákazníkem.
Zaměřují se na vytváření dlouhodobého vztahu mezi klientem a značkou.
Spotřebitel sbírá známky, kupony, ústřižky, čárkové kódy, účtenky, = body.Po splnění podmínek herního plánu, může „hráč - zákazník“ obdržet buď dárek z katalogu odměn, čerpat slevu, nebo jinou výhodu.

Proč jít realizovat motivační programy?

  • Posílíte dobré vztahy s vašimi stávajícími zákazníky.
  • Vybudujete důvěru a trvalé obchodní vztahy s vašimi odběrateli.
  • Získáte nové zákazníky, které jinak nejeví o vaše produkty či služby zájem.
  • Zvýšíte spotřebitelovu motivaci k nákupu a tím podpoříte prodej vašich produktů.
  • Upevníte svoji pozici na trhu. 
  • Získáte konkurenční výhodu.

Služba v praxi
Plánování motivačních programů by mělo být založeno na hmatatelných výsledcích marketingového výzkumu, nebo podrobné analýze trhu. Ideový záměr věrnostního programu by měl být ještě před samotnou realizací ověřen, zda reakce klienta budou odpovídat předpokladům.

Motivační programy můžeme zacílit buď na zákazníka, nebo na obchodníka. Podle charakteru motivačních programů dělíme programy na:

Dárkové motivační programy – dárky zdarma a vzorky zdarma

  • Slevové motivační programy – sleva na další nákup, zvýhodněné nabídka, poukázky na odběr zboží v určité ceně, produkty za snížené ceny, prémie
  • Rabatové motivační programy – sleva za odběr zboží v určité hodnotě
  • Kombinované motivační programy – Spotřebitel obdrží věrnostní kartu, která ho zařadí do věrnostního klubu. Na této kartě jsou body shromažďovány. Spotřebitel si tak může vybrat, zda si za uspořené body vezme dárek, vyčerpá slevu, nebo body použije k dalšímu nákupu